Ce mi-a oferit sistemul de invatamant romanesc de stat: STRES! Felicitari scolilor private, unde am descoperit normalitatea.

Tocmai am citit o informare, in care se prezenta cum nu suntem pregatiti de inceputului anului scolar, cum nimeni nu stie cum se vor desfasura cursurile, cu masca, fara masca, cu panouri de protectie pe banci, cu profesori care nu stiu sa predea online, si cu incertitudinea privind ziua de 14 septembrie. Ducem copiii la scoala, nu-i ducem? O nebuloasa! 

Nu ca am fi fost pana acum foarte bine pusi la punct in ceea ce priveste educatia, dar acum ne mai pune bete-n roate si pandemia de covid!

Privesc in urma si analizez ce am primit eu de la sistemul de invatamant romanesc de stat. Primul raspuns pe care il am : STRES! Inca din gimnaziu, am avut parte de profesori care mai de care mai severi (sa le spun frumos), care credeau ca educatia se face tipand, ca elevul pricepe mai bine daca este amenintat, criticat sau ironizat in fata colegilor! Asta nu e tot un soi de bullying, oare??? 

Ajungi la liceu de prestigiu. Alte ciudatenii. Profesoara de matematica nu te suporta, considera ca scrii "in greata" (sa parafrazez), ca ai unghiile prea lungi pentru anul 2005, ca ea are rol si de stilist pe langa cel de dascal. Vine bacalaureatul, esti stresat evident, ca doar este examenul vietii tale, ai luat scoala in serios, vrei performanta, un stres care ramane si acum in cosmaruri. Visezi ca dai bacul si nu esti suficient de pregatit. 

Urmeaza facultatea. Cea mai frumoasa perioada din viata! Aici cunosti normalitatea, frumosul, oameni educati sa educe la un alt nivel, evolutie, diplomatie, zambet, sprijin si multa cunoastere! Am uitat sa precizez: educatie in sistem de invatamant privat! Pe principiul - dai un ban, dar stai in fata. In anul III de facultate primesti bursa pentru Cel mai bun student la Gala invatamantului bacauan. Observi in sala aceeasi profesoara de matematica, care te recunoaste si se uita cu ochii mari. Da. Te-a etichetat gresit. Nu merita insa, nici macar o privire.

Termini studiile de licenta. Primul din seria ta. Sef de promotie. Bucurie mare si respect atat pentru profesorii care au contat in parcursul tau pana aici (ca am intalnit si in scolile de stat oameni deosebiti), dar si pentru institutia care m-a scolit la final.
Deci se poate.

Investiti in educatie. E cea mai profitabila investitie! 


                Photo by Deleece Cook on Unsplash

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Confesiunile unui copil bogat

O bucatica de copilarie si un dram de arta

Bucovina draga, de acum mai saraca...

BISCUITI CU UNT SI STAFIDE

CARTOFI AROMATIZATI

V-ati gandit vreodata cata putere are o imbratisare?

Iubirea de tata e bogatie adevarata

CROCHETE DE CASCAVAL

Gand, cu si despre bunici

SARATELE